Kam mili / Eksantrik milinin görevi sübapların açılma ve kapanma zamanlarını ayarlamaktır.Motorun devri ile orantılı çalışır.Eksantrik mili(Camshaft) döndükçe sübapları aşağıya iter ve hava-yakıt ikilisinin içeriye girişine izin verilmiş olur.Eksantrik milinin üzerindeki kamların yükseltisi zamanlamanın etkili elamanıdır.Kam stroke arttıkça sübap daha çok aşağı itilir.Emme tarafından temiz hava ve yakıt içeri girerken , eksoz tarafından kirli hava dışarı atılır.Sübabın aşağı itilme miktarı ve açık kalma süresi Eksantrik milinin görevidir.
Kam milinin(nockenwelle) hareket etmesini , krank mili yardımı ile yapar.Dişli,zincir yada kayış yardımıyla olur.Hep duyduğumuz triger kayışı kopması nedeniyle krank milinin kırılmasına neden olabilir.Sıyıran veya kopan triger kayışı hareket devam ettiği için subap açılma kapanma zamanları değişeceğinden ciddi arızalara yol açabilir.Zincirde kopma nadir görülür.Kopma durumunda araç stop eder.
Subapların açılma ve kapanma zamanlamasındaki hatalar aracın performansının azalmasına ve yakıt artımına sebep olabilir.
No comments:
Post a Comment